اسلایدر

السلام علیک یا سلطان خراسان

السلام علیک یا سلطان خراسان
کرامات امام هشتم
قالب وبلاگ


السلام علیک یا سلطان خراسان


برچسب‌ها: السلام علیک یا سلطان خراسان
[ دو شنبه 17 آذر 1399 ] [ 12:0 ] [ مریم محمدی ] [ ]
روایتی از سرکشی و توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) میان مراکز توانبخشی معلولان مشهد
روزی برای مهرورزی
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۴:۰۸

 

کمتر کسی از ما اطلاعی از این قشر کم‌برخوردار دارد، مگر اینکه گاه و بیگاه در گذر و خیابان با آن‌ها برخورد کنیم.

تازه اگر نگاهمان تحقیرکننده و توهین‌آمیز نباشد. به دلیل همین برخوردها و باورهای اشتباه، اکثرشان کنج عزلت گزیده و گوشه‌نشین شده‌اند و هزار و یک مشکل دارند، بیش از جامعه بدون معلولیت.

خادمان مدیریت امور مجاورین آستان قدس رضوی در روز جهانی متعلق به «معلولان»، به بهانه دیدار و تقدیم طعامی متبرک، این بروبچه‌های کم‌توان اما مهربان را مورد مهر و تفقد قرار می‌دهند تا به لبخند رضایت آن‌ها، رضایت امام رضا(ع) را کسب کنند. 

توفیق نصیبتان

 

توفیق نصیبتان

صفی از خادمان بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) جلو درب پارکینگ مهمانسرا به صف شده‌اند تا 1000 پرس غذای متبرک حضرت رضا(ع) را که امروز به مناسبت روز جهانی معلولان قرار است نصیب این قشر کم‌برخوردار شود، به دست آن‌ها برسانند.

اولین مقصد ما جایی در قلب شهرک حاشیه‌نشین مهدی‌آباد است، مؤسسه‌ای که نام و نشان از امام هشتم دارد و جمعی بالغ بر 61 معلول ذهنی را سرپرستی و نگهداری می‌کند: «مؤسسه مهر پناهندگان ضامن آهو». سرپرست مرکز خودش را فقط خدمتگزار معلولان می‌داند.

او با اشاره به حضور مکرر خادمان آستان قدس رضوی برای حمایت از معلولان تحت پوشش این مؤسسه، بیان می‌کند: خادمان آستان قدس به تبعیت از امام باکرامتمان، سالی چند مرتبه بچه‌های ما را مورد مهر و محبت خود قرار می‌دهند. هم بچه‌ها خوشحال می‌شوند و هم همکاران از این سرکشی‌ها و توجهات قوت قلب می‌گیرند. چون این قشر کمتر مورد توجه مردم و نهادها قرار می‌گیرند. فقط می‌توانم بگویم خدا توفیقشان بدهد.   

سرپرست مددکاران مرکز برایمان از دشواری‌های نگهداری از این بچه‌های ناتوان ذهنی می‌گوید: شماری از بچه‌های ما کاملا ناتوان هستند، تا جایی که برای ساده‌ترین امور زندگی هم محتاج پرستاران مرکز هستند. همه خوراک آن‌ها باید کاملا خرد و به آن‌ها خورانده شود. اما بخشی از معلولان این مجموعه، با همراهی مددکاران، می‌توانند از عهده کارهای جاری روزانه خود برآیند. با این حال آن‌ها کار نمی‌کنند، خدمت می‌کنند. پدر و مادر معنوی بچه‌ها هستند و از هیچ کاری برای آسایش آن‌ها فروگذار نمی‌کنند. اینجا بودن عشق می‌خواهد و بس.

از او درباره حس معلولان به حرم و امام هشتم می‌پرسیم. با شوقی در نگاهش تعریف می‌کند: همه فکر می‌کنند، به دلیل کم‌توانی ذهن کمتر متوجه این امور معنوی می‌شوند. ولی بچه‌ها عاشق حرم و آقا هستند و پیش از این شرایط، آن‌ها را مرتب به حرم مطهر رضوی می‌بردیم. 

 

نیازمند

نیازمند محبت و آگاهی

در مقصد بعدی، جلو «باشگاه معلولین غدیر»، صفی از معلولان و خانواده‌هایشان با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برای بهره‌مندی از یک وعده غذای متبرک حضرت رضا(ع) منتظر هستند. سیدرضا موسوی، مسئول این مرکز، به پیشواز کاروان خادمان بارگاه منور رضوی می‌آید. دستانش را که برای جابه‌جا کردن ماسک روی صورتش بلند می‌کند، معلوم می‌شود خودش هم یکی از اعضای جامعه معلولان است و دردآشنا. می‌گوید 10 سال است که مشغول فعالیت و ارائه خدمت به همه افراد دارای معلولیت ذهنی و جسمی حرکتی و خانواده‌هایشان هستند.

آن‌ها در این مرکز بیش از 600 معلول را تحت پوشش قرار داده‌اند. غالب ساکنان انتهای منطقه شهید شفیعی از میان مهاجران افغانستانی  هستند و در کمال تعجب، برخی از خانواده‌ها تا 5 معلول را هم نگهداری می‌کنند. برای همین است که آمار معلولان این بخش از شهر افزون از دیگر نقاط است.

آقا سید خودش را خادم این قشر کم‌برخوردار جامعه معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: در این سال‌ها بیش از کمک‌های معیشتی تلاش کردیم که سطح آگاهی و دانش مردم را نسبت به تولد فرزندان معلول بالا ببریم تا دیگر شاهد افزایش جامعه معلولان نباشیم. همه خدمات این مجموعه به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود و با کمک نهادهایی چون آستان قدس رضوی سرپاست.

او از خدمات دنباله‌دار این آستان مقدس به این قشر کمتر دیده شده، زبان به تقدیر می‌گشاید و می‌گوید: این مجموعه معنوی طی چند سال اخیر با دریافت اطلاعات جامعه معلولان این منطقه، به اشکال مختلف از جمله توزیع غذای متبرک حضرت، توزیع اقلام کمک معیشتی و ... از این جامعه حمایت می‌کند که حقیقتا قدردان نگاه با عنایت مولا علی بن موسی الرضا(ع) و خادمان و متولیان آستان قدس هستیم. زیرا بچه‌های ما بیش از خوراک و پوشاک نیازمند محبت و نگاه آگاهانه هستند.

 

از این بهتر

از این بهتر چه می‌خواهم؟

جلو صف با ویلچر و نایلون غذای متبرک روی پاهایش پیش می‌آید. لبخندی از روی رضایت بر لب دارد. هرچند تعریف می‌کند که طی سال اخیر، دو بار با این غذای تبرکی اطعام شده است، مثل همه عاشقان و ارادتمندان خاندان امامت، معتقد است که  هزار هزار بار هم که از این طعام مقدس برخوردار شوی، باز هم دلت هوای وعده دیگری دارد.

او هم عضوی از جامعه مهاجرین میهمان کشورمان از کشور افغانستان است. بسیار از خادمان آستان قدس رضوی تشکر می‌کند که هوای این ملت جنگ‌زده و آسیب‌دیده را در کنار هم‌وطنان ایرانی‌شان دارند. با لهجه ادبی افغانستانی حالش را این‌طور وصف می‌کند: باورم نمی‌شد که همین امسال باز هم توفیق بهره‌مندی از این نعمت نصیبم شود. در این شرایط دشوار کرونایی، افراد سالم هم به این زودی‌ها غذای متبرک حضرت نصیبشان نمی‌شود، چه رسد به ما. ولی آقای مهربانمان، حضرت رضا(ع) حواسش به ما ضعفا هست. خود حضرت، خادمانش را فرستاده است تا غذا را به دستمان برسانند. از این بهتر چه می‌خواهم؟

برنامه توزیع 1000 پرس غذای متبرک حضرت با حضور خادمان بارگاه منور رضوی، به صورت نمادین بین چهار مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان شهر مشهد انجام شد و خدمت‌رسانی و حمایت از به این قشر با توزیع 1000 بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های دارای معلول طی هفته پیش رو و نیز ارائه خدمات درمانی و دارویی به آن‌ها در ماه‌های آتی ادامه پیدا می‌کند. 

 

 

برچسب‌ها: سرکشی، مراکز توانبخشی معلولان، خدام، آستان قدس رضوی
[ دو شنبه 17 آذر 1399 ] [ 11:31 ] [ مریم محمدی ] [ ]

امام رضا (ع) از تولد تا شهادت...

 

http://dl.hodanet.tv/filespicturs/emamreza1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امام رضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان‌ و دهمین تن از چهارده معصوم (علیهم السلام) است. نام مبارکش علی می باشد و به سال ۱۴۸ه.ق

در مدینه به دنیا آمد. پدر ارجمندش موسی بن جعفر (علیه السلام) امام هفتم است و مادرش، نجمه- ام البنین. مشهورترین لقبش رضا است و

کنیه‌اش ابوالحسن.[۱] . خلفای عبّاسی معاصر آن امام معصوم (علیه السلام) سه تن بودند : ۱. هارون ؛ ۲. محمد امین ؛ ۳. عبداللَّه مأمون . علی

بن موسی الرضا بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، کنیه‌اش، ابوالحسن و مشهورترین لقبش رضا است. در روایتی از امام

جواد(ع) آمده است که این لقب از سوی خداوند به پدرش داده شده است؛[۱] ولی برخی منابع گفته‌اند مأمون لقب رضا را به او داد.[۲] صابر، صدیق،

رضی و وفی از دیگر القاب آن حضرت است.[۳] در برخی روایات او عالم آل محمد نامیده شده است.[۴] نقل شده است که امام کاظم(ع) به

فرزندانش می‌گفت: «برادر شما علی بن موسی، عالم آل محمد است.»[۵] همچنین امام جواد(ع) در زیارت امام رضا(ع) او را امام رئوف خطاب کرده

است.[۶] لقب امام رئوف در بین شیعیان شهرت بسیار دارد.[۷] . مادر امام رضا(ع) کنیزی از اهالی نوبه بوده است[۱۱] که با نام‌های مختلفی از او

یاد شده است. گفته شده است هنگامی که امام کاظم(ع) او را خریداری کرد، نام تُکتَم را برای وی برگزید[۱۲] و وقتی امام رضا (ع) را به دنیا آورد،

 

امام کاظم(ع) او را طاهره نامید.[۱۳] شیخ صدوق گفته است که عده‌ای نام مادر امام رضا (ع) را سَکَن نوبیه روایت کرده‌اند. همچنین اروی، نجمه،

سمانه، نیز نامیده شده است و کنیه‌اش ام البنین بوده است.[۱۴] .

 


برچسب‌ها: امام رضا
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 آذر 1399 ] [ 19:17 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

 

 

ازراهِ دور میدهم آقایِ من سلام

ازراهِ دور میدهم آقایِ من سلام - گویم سلام بر تو اَیا هشتمین امام

گویم سلام از تَهِ دل ای امامِ من - دارم یقین آنکه توئی تَسمَعُ الکَلام

هر صبح و ظهر و شب به حریمِ تو رو کنم - خواهم دهی جواب، مرا، تو، اَیا اِمام

هر سال آخر ماهِ صفر ما پیاده راه - میآمدیم بسویِ مشهد تو با اُمیدِ تام

امسال چونکه منع شده طیِّ این سفر - ما میدهیم بر تو سلام از فرازِ بام

ویروسِ کورونا که گرفته است عالمی - کلّ زمین زِ مشهدِ ما تا عراق و شام

غمگین نموده است آدمیان را ز شرق وغرب - با لطفِ تو امام ثامن و ضامن شودخِتام

ویروس دفع و رفع شود گرکنی نظر - ای حضرتِ رضا، امامِ مشهد و ایران، مَهِ تمام

ای باقری کنون که شده منع این سَفَر - از خانه روی کن به حرم گوی اَلسَّلام

اَلسَّلام علیک یا اَبَالحسن یا ثامن الائمّة یا علی بن موسی الرّضا


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 12 آذر 1399 ] [ 19:15 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

 

قال مولانا ابي الحسن الرضا عليه السلام: فَإِنَّ النَّاسَ لَو عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبِعُونَا

اگر مردم زیبایی های کلام ما را بشنوند از ما تبعیت میکنند.

 

 

 

 

 


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 12 آذر 1399 ] [ 18:56 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

 

 

 

نامه حضرت امام رضا (علیه السلام) به شیعیان

 

 

 

جناب شیخ مفید در کتاب خویش پیام جامع , آموزنده وجالبی را از هشتمین امام معصوم حضرت رضا (علیه السلام) آورده است که آن بزرگوار آن پیام را به وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شیعیان ودوستداران اهل بیت (علیهم السلام) فرستاده اند.

 

متن پیام آن بزرگوار این است :

 

  

ای عبدالعظیم ! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پر معنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فرا خوان و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن , چرا که این کار باعث تقرب به خداوند و من و دیگر اولیاء اوست . دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند و من با خود عهد کرده ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خداوند بخواهم که او را به سخت ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود. به دوستان ما توجه ده که خداوند نیکو کاران آنان را مورد بخشاش خویش قرار داده و بد کاران آنان را جز آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستداران ما را برنجاند و یا در دل نسبت به انان کینه بپرورند , همه را مورد عفو قرار خواهد داد , اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار  نخواهد داد جز اینکه از نیت خود باز گردند و اگر همچنان باقی باشند خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خداوند پناه میبرم. 

 


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 12 آذر 1399 ] [ 18:52 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

 

گفتم اینجا تا مشهد چقدر راه است؟!

 

گفت : آنقدر که بگویی...

 

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع) 

 


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 12 آذر 1399 ] [ 18:47 ] [ مریم محمدی ] [ ]

معجزات امام رضا (ع) در طول تاریخ بسیار زیاد بوده است هنوز بسیار معجزه اتفاق مییفته در حرم اقا امام رضا (ع
یکی از معجزات در سال 1385 در حرم خود اقا رخ داد :

خادم های امام رضا (ع) که مثل همیشه در حال عوض کردن گل های بالای حرم امام رضا(ع) بودند . ناگهان گلدان از دست خادم رها میشه و طرفی که بانوان در حال زیارت بودن می افته و روی سر دختری که در کنار شسته بود می افته همه به طرف دختر می رن ...سر دختر کاملا شکافته شده بود و خون همه جا رو فرا گرفته بود سریع این دختر رو به بیمارستان می برند خادم هم که از ترس جرات حرکت نداشت در جای خود می لرزید تا اینکه تقریبا 4 ساعت بعد از حادثه پدر دختر به حرم اومد و سراغ اون خادمی که گلدون از دستش افتاده بود رو گرفت تا اینکه این خادم پدر دختر رو دید ترس همه ی وجودش رو فرا گرفته بود و با خود می گفت ( نکنه دختر فوت شده باشه نکنه .....) که پدر به این خادم رسید و در کمال نا باوری پدر خادم رو بغل و او را بوس می کرد و اشک در چشمان پدر پر شد خادم گفت من سر دختر شما رو شکستم و شما من رو بغل و می بوسید؟؟؟
پدر گفت دختر من از زمانی که به دنیا امد نابینا بود و به مشهد اومده بود تا شفا بگیره زمانی که اون گلدون به سر دخترم خورده بود دکترا می گفتند که به طرز کاملا عجیبی چشمان دخترم بینا و باز شده بود که اقا امام رضا (ع) شفای او رو داد اینگاه پدر بلند صدا زد 
یا امام رضا(ع) قربونت برم!!


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 12 آذر 1399 ] [ 18:46 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

پای درس شهید

 

شهید آوینی :

"کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید ، تفاوتش فقط همین قدر است که، ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا باشم

 

    


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 5 آذر 1399 ] [ 12:6 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

پای درس شهید

 

شهید آوینی :

"کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید ، تفاوتش فقط همین قدر است که، ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا باشم

 

    


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 5 آذر 1399 ] [ 12:6 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

پای درس شهید

 

شهید آوینی :

"کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید ، تفاوتش فقط همین قدر است که، ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا باشم

 

    


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 5 آذر 1399 ] [ 12:6 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

پای درس شهید

 

شهید آوینی :

"کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید ، تفاوتش فقط همین قدر است که، ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا باشم

 

    


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 5 آذر 1399 ] [ 12:6 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

پای درس شهید

 

شهید آوینی :

"کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید ، تفاوتش فقط همین قدر است که، ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا باشم

 

    


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 5 آذر 1399 ] [ 12:6 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

پای درس شهید

 

شهید آوینی :

"کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید ، تفاوتش فقط همین قدر است که، ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا باشم

 

    


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 5 آذر 1399 ] [ 12:6 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

پای درس شهید

 

شهید آوینی :

"کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید ، تفاوتش فقط همین قدر است که، ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا باشم

 

    


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 5 آذر 1399 ] [ 12:6 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

 

پای درس شهید

 

شهید آوینی :

"کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید ، تفاوتش فقط همین قدر است که، ممکن است حسین علیه السلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا باشم

 

    


برچسب‌ها: امام رضا
[ چهار شنبه 5 آذر 1399 ] [ 12:6 ] [ مریم محمدی ] [ ]

[ چهار شنبه 5 آذر 1399 ] [ 12:5 ] [ مریم محمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.... السلام علیک یا سلطان خراسان... آن دل كه به ياد تو نباشد، دل نيست قلبى كه به عشقت نتپد جز گِل نيست آن كس كه ندارد به سر كوى توراه، از زندگى بى ثمرش حاصل نيست.. یا امام رضا مددی......................
نويسندگان
لینک های مفید
لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content



حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

 السلام علیک یا سلطان خراسان

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/3/23/1213017_607.mp3&autostart=1&autoreplay=0&showtime=1&volume=70&volumecolor=0xD4D40D&equalizercolor=0x000000&theme=violet" />

❊✺ (کد صوتی ولادت امام رضا(ع ✺❊

ذکر روزهای هفته
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد تقویم

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج