A0: 

اسلایدر

السلام علیک یا سلطان خراسان

السلام علیک یا سلطان خراسان
کرامات امام هشتم
قالب وبلاگ

 

 

سرکنسول ترکیه در مشهد در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی:

ارادت به امام رضا(ع) دل ها را رهسپار این دیار می کند

 

 

 

سرکنسول کشور ترکیه در مشهد، در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: عشق و ارادت به حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، موجب شده عاشقان زیادی به این دیار رهسپار شوند.

1395/1/26 پنجشنبه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، «محمت دوغان» همراه هیئت 13 نفره ای از اعضای فدراسیون صنایع و کارفرمایان استان «خطای» ترکیه به حرم ثامن الحجج(ع) مشرف شدند و از نزدیک با موزه ها، صحن ها، رواق های حرم مطهر و مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی آشنا شدند.
وی به احساس خود از حضور در بارگاه منور رضوی اشاره و عنوان کرد: من دو هفته یک بار به حرم
امام رضا(ع) مشرف می شوم و هر بار با دیدنی های جدید و جذابی مواجه می شوم.
دوغان با بیان اینکه زیارت حرم امام رضا(ع) بار سنگین مشکلات را برایم سبک تر می کند، اضافه کرد: هنگامی که می بینم مردم مشتاقانه به این بارگاه مشرف می شوند، احساس خوبی به من دست می دهد و هنگام حضور در این مکان مقدس تمام مشکلاتم را فراموش می کنم.
وی ابراز کرد: امام رضا(ع) به عنوان یکی از نوادگان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) برای مردم کشور ما مورد احترام و ستایش است و مردم ما هم برای زیارت به این حرم مشرف می شوند و آرزوی دیدن این بارگاه را در دل دارند.
دوغان در حاشیه بازدید از مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی گفت: در این مجموعه با فعالیت های آستان قدس رضوی در زمینه های مختلف به ویژه بهداشت و درمان، صنایع غذایی، کشاورزی، صنایع دارویی و... آشنا شدیم و تجربه خوبی کسب کردیم.
رئیس اتحادیه صنعت گران و کارفرمایان استان خطای کشور ترکیه نیز در حاشیه این بازدید ابراز کرد: تا کنون افتخار داشته ام که 3 بار به این بارگاه منور رضوی مشرف شوم و اکنون خوشحالم که در این مکان حضور یافتم، زیرا احساس شادی معنوی وصف ناپذیری در این حضور کسب کردم که تجربه منحصر به فردی بود.
«تحسین کاباآلی» افزود: ما عاشق و شیفته ائمه اطهار(ع) هستیم و به آنان احترام می گذاریم. امیدواریم که بتوانیم سبک زندگی و سیره آنان را الگوی زندگی خود قرار دهیم و از آنان عاقبت به خیری و سلامتی را خواستاریم.
وی فعالیت های متنوع آستان قدس رضوی را تحسین برانگیز خواند و عنوان کرد: هنرهای اسلامی و ایرانی در معماری این مجموعه عظیم مانند کاشی کاری، معرق کاری و مقرنس کاری، بسیار شگفت انگیز است، زیرا اصالت فرهنگ اسلام و ایران را به نمایش گذاشته است.
کاآبالی، افزود: فرش ایرانی از اصالت خاص و منحصر به فردی برخوردار بوده و مورد توجه تمام جهانیان است. من امروز خیلی خوشحالم که توانستم در این مجموعه حضور یابم و از نزدیک با هنر دست ایرانیان آشنا شوم. فرش ها و منسوجات نفیس و گرانبهایی در موزه آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته که از قدمت طولانی برخوردار است.
وی با سپاس و قدردانی از تمامی خدمات مسئولان آستان قدس رضوی تصریح کرد: خادمان این بارگاه منور با مهربانی و صبر و حوصله فراوان، به امور
زائران به ویژه زائران غیر ایرانی رسیدگی می کنند و خدمات بی نظیری را ارائه می دهند.
رئیس اتحادیه صنعت گران و کارفرمایان استان خطای کشور ترکیه ابراز کرد: نظم و انضباط و سامان دادن این مجموعه که جمعیت عظیمی را در خود جای داده، کار بسیار دشواری است اما آستان قدس رضوی با مدیریتی صحیح و درست به شایستگی وظایف خود را انجام می دهد.


برچسب‌ها: سرکنسول ترکیه در مشهد حرم مطهر
[ دو شنبه 30 فروردين 1395 ] [ 18:38 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

شفای دست کودک با حواله حضرت زهرا به امام رضا علیهما السلام

 



راوی: خانم زهره کریمی
نام قبلی من، توران حیّم پور بود. من در شهر اصفهان و در
خانواده ای یهودی به دنیا آمدم. منزل ما در اصفهان نزدیک مسجد موسویان بود، که در ماه محرم مراسم عزاداری با شکوهی برای سیدالشهدا (علیه السلام) برگزار می شد.
من از دوران کودکی تحت تأثیر عزاداری ها قرار گرفته بودم و درباره رویداد عاشورا، زیاد پرس و جو می کردم. در نهایت بر اثر عنایت امام حسین علیه السلام متمایل به دین اسلام شدم و به دور از چشم
پدر و مادرم، در محضر یکی از علمای اصفهان مسلمان شدم. سرانجام، خانواده متوجه شدند و پدرم که نسبت به دین خود فوق العاده متعصب بود، هرچه سعی کرد مرا از دین اسلام منصرف کند، نتوانست.
مرا از زندگی خود طرد کرد و من به دلیل تنهایی و بی پناهی حاضر شدم با یک نفر مسن تر از خودم که به ظاهر مسلمان بود ازدواج کنم، اما چون ازدواجم بدون تحقیق و بررسی صورت گرفته بود بعداً
شوهرم را بی اعتنا به مسائل دینی یافتم بطوری که هیچ نشانه ای از نماز و روزه در زندگی او دیده نمی شد.
این موضوع مرا سخت نگران کرد و بعد از چند سال زندگی مشترک و تولد دو فرزند، متوجه شدم که شوهرم بهائی است.
تصمیم به جدایی گرفتم و با دردسرهای زیادی از او جدا شدم، دیگر در اصفهان نمی توانستم بمانم، دو فرزند کوچک خود را برداشتم و در سال 1349 به تهران آمدم.
با مشکلات زیادی روبرو بودم، مجبور شدم که برای تأمین معاشم کاری دست و پا کنم. در یک مهدکودک به عنوان مربی مشغول کار شدم و زندگانی خود را از این طریق اداره می کردم. زندگی ام بسیار سخت بود، خرج زندگی، اجاره خانه و ... .
پدرم وضع مالی خوبی داشت، آمدن مرا به تهران و آشفتگی حالم را که شنید، به تهران آمد و به من گفت: اگر از اسلام دست برداری بیست میلیون تومان در اختیارت می گذارم که به اسرائیل بروی و به درست ادامه بدهی. من قبول نکردم او هم سیلی محکمی به من زد! ... و رفت.
روزگار من همچنان با سختی می گذشت؛ اما از اینکه بر مسلمانی خود استوار مانده بودم آرامش خوبی داشتم.
روزی یکی از فرزندانم در حالیکه در کوچه مشغول بازی بود، ظاهراً دستش را کنار درب اتوبوس خط واحد می گذارد، راننده هم که مشغول تمیز کردن بوده، در ماشین را می بندد و انگشتان بچه طوری لای در گیر می کند که فقط اندکی به پوست دست آویزان می ماند.
راننده در زد و از من ضدعفونی خواست. به دلم افتاد نکند برای بچه ام اتقافی افتاده باشد، به دنبالش رفتم.
بلافاصله با کمک همسایه ها بچه را به بیمارستان بردیم. در بیمارستان انگشتان او را پیوند زدند اما پیوند نگرفت و بعد از سه ماه دست بچه، عفونت کرد و به استخوان مچ دست سرایت نمود.
از آن پس پیش هر جراح و متخصصی که بردم، گفتند: باید دست را از آرنج قطع کنیم، هیچ راه و چاره ای نیست؟ گفتم: اگر خارج ببرم ممکن است معالجه شود؟ گفتند: ما نمی توانیم برای مریض کاری غیر از قطع انجام دهیم، شاید خارج بتوانند.
من چون هزینه اعزام فرزندم به کشورهای اروپایی را نداشتم و از طرفی از پزشکان اسرائیل در آن زمان زیاد تعریف می کردند، ناگزیر با فروش وسایل منزل و قرض و وام، پسرم را برداشتم و راهی فلسطین اشغالی شدم. در آنجا در بیمارستانی به نام (پاداسای) او را بستری کردند. روز بعد پرفسوری بچه را معاینه کرد و گفت: سه ماه دیر آوردی، نمی شود کاری کرد؛ باید دست او از آرنج قطع شود و چون پریشانی فوق العاده مرا دید، گفت: در
جامعه افراد زیادی هستند که دست و پا ندارند اما زندگی می کنند. بچه ی تو هم یکی از آنها، اجازه بده که دستش را قطع کنیم به زودی خوب خواهد شد.
ناگزیر رضایت دادم. قرار شد مقدمات را فراهم کنند و در روز بعد یعنی روز دوشنبه عمل قطع دست را انجام دهند. من دیگر حال خود را نمی فهمیدم و به شدت نگران و پریشان بودم. شب دوشنبه با حالت بسیار پریشان اندکی خوابم برد. در عالم رؤیا حضرت زهرا سلام الله علیها را دیدم. دامنشان را گرفتم و گریه کنان عرض کردم: بانوی من! می خواهند دست پسرم را قطع کنند.
حضرت دست مرا گرفتند و از زمین بلند نمودند و فرمودند: نگران نباش من یک اولادی در کشور خودت ایران دارم برو آنجا ... چرا به اینجا آمده ای؟! مطمئن باش که هیچ مسئله ای برای پسرت پیش نمی آید.
از خواب بیدار شدم به ساعت نگاه کردم 2:30 بعد از نیمه شب بود، بلافاصله به اتاق سرپرستار رفتم و گفتم: نمی خواهم دست بچه ام را قطع کنید، پرخاشی کرد و گفت: برو بخواب، صبح با دکتر صحبت کن.
آن شب خوابم نبرد، اول صبح نزد دکتر جراح رفتم و گفتم: نمی خواهم دست پسرم را عمل کنید مرخصش کنید می خواهم بروم ایران. دکتر اول با ملایمت صحبت کرد ولی وقتی دید من خیلی جدی هستم، توهینی به من کرد و گفت: تو دیوانه ای! احمقی! با این وضع بچه ات را می کشی!
بعد ورقه ای را جلویم گذاشتند و گفتند: باید رضایت بدهی و مسئولیت را خودت بپذیری. رضایتنامه را امضا کردم و بچه را به تهران آوردم و از آنجا به همراه هر دو بچه عازم مشهد شدیم.
در خیابان طبرسی اتاقی گرفتم. ساعت نُه صبح بچه را به بخش ارتوپدی بیمارستان امام رضا علیه السلام بردم، دکتر جوانی آنجا بود. دست بچه را معاینه کرد و بلافاصله بست. او هم توهینی به من کرد و دستور داد مرا از اتاق بیرون کنند.
آنقدر التماس کردم و به روی پاهایش اشک ریختم که کفش های او خیس شد، اما او مرا با ناراحتی و به کمک نگهبانان بیرون کرد.
بیرون آمدم جلوی بیمارستان گریه می کردم؛ راننده ای پرسید چه شده؟ گفتم: می خواهم به حرم امام رضا علیه السلام بروم. مرا سوار کرد. در بین راه پرسید بوی چه می آید؟ گفتم: دست بچه ام عفونت کرده هر جا می برم می گویند باید قطع شود. مرا در خیابان طبرسی پیاده کرد و رفت.
من آمدم جلوی پنجره فولاد و شروع کردم به گریه کردن. به امام رضا علیه السلام عرض کردم: آقا مادرتان حضرت زهرا سلام الله علیها مرا نزد شما فرستاده، آنقدر ضجه زدم که از حال رفتم.
حالم که جا آمد دیدم بچه هایم دارند، گریه می کنند. خادمی آنجا ایستاده بود و به من گفت: بلند شو! هر چه می خواستی از امام علیه السلام گرفتی. ساعت نزدیک یازده شده بود، از صحن خارج شدم و به داروخانه اول طبرسی رفتم، یک آب اکسیژنه برای شست و شو و یک باند گرفتم و به مسافرخانه رفتم. پسرم را نشاندم که خودم باند دستش را عوض کنم. باند قبلی را که باز کردم دیدم اثری از زخم نیست یک لحظه فکر کردم با دست سالمش اشتباه گرفته ام، بعد متوجه شدم که دست سالمش باند نداشت و هر دو دستش جلو چشمانم سالم قرار گرفته اند.
از فرط خوشحالی، یک حالت ذوق زدگی به من دست داد، دویدم وسط خیابان و داد می کشیدم مردم اطرافم جمع شدند و فکر می کردند من دیوانه هستم، مرا داخل مغازه ای بردند و ماجرا را پرسیدند.
من فقط دست او را می بوسیدم و بر چشم هایم می گذاشتم. باورم نمی شد گویا خواب می دیدم. بعدها که حالم بهتر شد، پسرم گفت: زمانی که تو پشت پنجره فولاد از حال رفته بودی، یک آقایی آمد دستم را گرفت و این طوری گذاشت لای پارچه.
از آن تاریخ نتوانستیم مجاورت
حضرت رضا علیه السلام را ترک کنیم و در پناه امام علیه السلام همواره مورد عنایت بوده ایم.

منبع: کتاب
ذره و آفتاب، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی


 

 

 

 


برچسب‌ها: شفای دست کودک با حواله حضرت زهرا
[ دو شنبه 30 فروردين 1395 ] [ 18:33 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

Image result for ‫میلاد جواد الائمه‬‎

چگونه دعا کنیم تا مستجاب شود؟



امام صادق (علیه السلام) می فرماید: دلهای خویش را خوب وارسی کنید ببینید آیا دلتان پاک است یا در آن علاقه به غیر خدا نیز وجود دارد، اگر در آن جز خدا نبود؛ آنگاه هرچه خواستید از خدا مسئلت کنید که خدا می دهد، چون دعای موحد مستجاب است و موحد کسی است که در قلبش جز اعتقاد به حق چیزی راه نیافته باشد، امام (علیه السلام) می فرماید: «تبحروا قلوبکم ان أنقاها الله من حرکه الواجس لسخط شیء من صنعه فاذا وجدتموها کذلک فاسئلوه ما شئتم».(1)
درهای آسمان برای کفار و منافقان باز نمی شود: «لا تفتح لهم أبواب السماء».(2) مسئولین آسمان، فرشتگانی اند که خدا با وحی آنان را هدایت می کند. «و أوحی فی کل سماء أمرها».(3) در هر آسمان، امر مربوط به آن را خدای سبحان با وحی اعلام می دارد. حال این آسمان، ظاهری دارد که نورهای ظاهری در اوست و سرّ و باطنی دارد که نورهای درونی در اوست.
امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در جواب این سؤال که بین زمین و آسمان چقدر فاصله است؟ هم به آسمان ظاهری اشاره کرد و هم به آسمان باطنی فرمودند: «بینَ السَّماءِ و الأرضِ مَدُّ البَصَرِ و دَعوَةُ المَظلومِ» «میان آسمان و زمین به اندازه کشش نگاه و دعاى ستمدیده فاصله است».(4) اگر کسی خواست دعا کند که به باطن آسمان برسد و یقیناً مستجاب گردد، راهش این است که تمام علاقه ها و امیدهایی که به غیر خدا تعلق گرفته قطع کند. به هر اندازه که انسان موحد است دعای او مستجاب می شود و خدای سبحان دعای موحد را رد نمی کند و به اندازه ی توحید او دعایش مستجاب است. حال اگر مظلومی چشم کمک به احدی نداشت، دعای او یقیناً مستجاب است.
مظلوم دو قسم است: اول: ستمدیده ای است که احیاناً به دیگران تکیه می کند، دعای او دعای موحد نیست. دوم: مظلومی که دست او از همه جا کوتاه است و هیچ تکیه گاهی جز خدا ندارد که به آن اعتماد کند و درصدد جبران بر آید. لذا طبق این نقل، امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: فاصله بین زمین و باطن آسمان دعای مظلوم است.
امام سجاد (علیه السلام) می فرماید: در واپسین دم حیات، پدرم حسین بن علی (سلام الله علیهما) آخرین وصیتی را که پدرش به او فرموده بود بیان کرد که پسرم!: «ایاک و ظلم من لایجد علیک ناصراً الا الله».(5) زنهار از ظلم و ستم بر کسی که یاوری جز خدا ندارد. همین معنا را امام سجاد (علیه السلام) به عنوان آخرین وصیت به امام باقر (علیه السلام) بیان فرمودند.
همه اقسام ستم بد است؛ ولی به مظلومی که هیچ پناهگاهی جز خدا ندارد، ستم نکنید که دعای او یقیناً مستجاب است.
لازم نیست انسان از همه امکانات محروم باشد تا موحد شود؛ بلکه انسان وقتی در دعا موحد است که خود را از همه امکانات محروم و آنها را بی اثر ببیند.
دعا باید به جایی برسد که فرمان از آنجا صادر می شود. جای صدور فرمان را «عرش» می نامند. عرش، مقام فرماندهی و فرمانروایی
خدای سبحان است. هم او که مالک دنیا و آخرت است و با این مقام جهان هستی را اداره می کند. اینکه رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: اگر یتیمی آزرده شد عرش خدا به لرزه در می آید(6)، یعنی مقام فرمانروایی در مورد ظلم به یتیم تصمیم می گیرد.

منبع: کتاب حکمت عبادات، آیت الله جوادی آملی

پی نوشت ها:
1- امالی شیخ مفید، ص67، مجلس7، ح1.
2- سوره ی اعراف، آیه40.
3- سوره ی فصلت، آیه12.
4- بحار، ج10، ص88.
5- کافی، ج2، ص333، ح5.
6- «ان الیتیم اذا بکی اهتز له العرش» (بحار، ج72، ص5).



 

[ دو شنبه 30 فروردين 1395 ] [ 18:26 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

در سایه سخنان حضرت جوادالائمه(ع)


1. اظهار چیزی قبل از آنکه محکم و قطعی گردد باعث تباهی آن است.[87]

2. هر کس در کاری حضور داشته باشد ولی آن را ناپسند دارد مانند کسی است که در آن کار حضور نداشته است و هر کس در کاری حضور نداشته باشد ولی به آن کار رضایت دهد مانند کسی است که خود در آن کار حضور ]و شرکت[ نموده است.[88]

3. هر کس به گوینده ای گوش سپارد در حقیقت او را پرستیده، اگر آن گوینده از خدا گوید پس خدا را پرستیده و اگر از زبان شیطان سخن گوید، پس شیطان را پرستیده است.[89]

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 فروردين 1395 ] [ 17:45 ] [ مریم محمدی ] [ ]

یک جرعه آفتاب

گفتار امام جواد(ع)

1. «عزت مؤمن، بی نیازی او از مردم است».[1]

2. «در ظاهر، دوست خدا و در خفا دشمن خدا نباش».[2]

3. «در انجام دادن آنچه دوست نداری ولی تو را در راه حق استوار می کند، مقاوم باش و از انجام دادن آنچه دوست داری، ولی تو را به هوس رانی می کشاند، بپرهیز».[3]

4. «چگونه تباه شود آن کس که خداوند سرپرست اوست و چگونه نجات یابد آن کس که خداوند تعقیب کننده اوست. کسی که به غیر خدا دل ببندد، خداوند او را به همان کس واگذار کند و کسی که از سر ناآگاهی عمل کند، تباهی اش بیشتر از اصلاحش خواهد بود».[4]

5. «توجه به خدا با دل ها، (در رسیدن به مقصود) از به زحمت افکندن و رنج دادن اعضا با اعمال، رساتر و مؤثرتر خواهد بود».[5]

6. «کسی که از هوس های نفسانی خود پیروی کند، آرزوی دشمنش را برآورده کرده است».[6]

7. «کسی که بر مرکب هوس رانی سوار شد، لغزش های او جبران ناپذیر است».[7]

8. «اطمینان به خدا، میوه و بهای هر متاع گران قیمت، و نردبان رسیدن به جایگاهی بلند است».[8]

9. «بدان که تو هرگز از نگاه خدا دور نیستی، (بلکه) همیشه در محضر خدا هستی. پس مراقب احوال خود باش».[9]

حضرت رضا(ع) فرمود:

1. «فرزندی برای من به دنیا آمد که شبیه حضرت موسی(ع) شکافنده دریاها و نظیر حضرت عیسی(ع) شد که مادر او را مقدس گرداند و او را طاهر و مطهر آفرید».[10]


ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 فروردين 1395 ] [ 17:34 ] [ مریم محمدی ] [ ]

 

مجموعه سفرنامه امام رضا (ع)

مجموعه سفرنامه امام رضا (ع) برای دسترسی سریع به تمامی مطالب این بخش ...  بر روی هرکدام لینک کنید تهیه شده در پایگاه گنبد طلایی امام رضا (ع)

 

  1. از مدينه تا بصره
  2. وداع با رسول اكرم (ص)
  3. تعيين جانشين و پيشواي شيعيان
  4. وداع با اهل بيت عليهم السلام
  5. آغاز سفر و ملاحظاتي درباره عزيمت امام (ع)
  6. به سوي بصره
  7. شرح منازل و مسافات مدينه تا بصره

 

  1. ورود حضرت رضا(ع) به نباج
  2. بيعت طاهر ذو اليمينين با إمام رضا(ع) در بغداد
  3. ملاحظاتي درباره سفر حضرت به قم
  4. سير منازل از نباج به بصره
  5. ورود حضرت به بصره
  6. از بصره تا سوق الاهواز
  7. سوق الاهواز
  8. ورود إمام رضا(ع) به اهواز
  9. رخدادهاي اهواز
  10. نكاتي درباره اربق و اربك
  11. ملاحظاتي درباره عبور إمام رضا(ع) از شوشتر
  12. قدمگاه و يا مسجد عليّ بن موسي الرضا(ع)
  13. بقعه ديگر إمام رضا ديمي
  14. بقعه سوم إمام رضا(ع)
  15. بقعه شاخراسون (شاه خراسان) در دزفول
  16. بقعه شاخراسون (شاه خراسان) در شوشتر
  17. قدمگاه إمام رضا(ع)
  18. به سوي فارس
  19. راه ارجان به شيراز
  20. راه اهواز به فارس
  21. راه خوزستان به شيراز
  22. درباره ارجان (بهبهان)
  23. مسير كنوني اهواز به شيراز
  24. بررسي راههاي اهواز تا شيراز و مسير حركت امام
  25. شيراز
  26. اصطخر
  27. ابركوه (ابرقوه)
  28. آثار تاريخي ابرقوه
  29. قدمگاه إمام عليّ بن موسي الرضا(ع) در ابرقوه
  30. قدمگاه إمام عليّ بن موسي الرضا(ع) در ابرقوه
  31. راه شيراز به كثه (يزد)
  32. راه كنوني شيراز به يزد
  33. از يزد تا خراسان
  34. عبور إمام عليّ بن موسي الرضا(ع) از يزد
  35. بيابان ميان فارس و خراسان
  36. راه كوير (از يزد به سوي خراسان)
  37. قدمگاه خرانق (مشهدك)
  38. قدمگاه ده شير، فراشاه
  39. ورود حضرت إمام رضا(ع) به بافران و نائين
  40. قدمگاههاي شهر نائين
  41. ملاحظاتي درباره ورود حضرت رضا(ع) به نائين
  42. ورود حضرت به آهوان
  43. خراسان
  44. نيشابور
  45. دخل حصني امن من عذابي
  46. ماجراي چشمه كهلان در نيشابور
  47. قدمگاه نيشابور
  48. ماجراي طبابت امام رضا(ع) در رباط سعد
  49. راه نيشابور به سرخس
  50. سرخس
  51. آثار تاريخي سرخس
  52. خروج إمام علي بن موسي الرضا(ع) از سرخس
  53. راه قديمي سرخس به مرو
  54. مرو
  55. راه كنوني مشهد به سرخس و مرو
  56. ورود حضرت رضا(ع) به مرو
  57. طراح ولايتعهدي
  58. پيشنهاد خلافت
  59. مرإسم ولايتعهدي
  60. دست خط إمام بر عهدنامه ولايتعهدي
  61. دعاي باران
  62. مخالفان ولايتعهدي
  63. برپايي نماز عيد
  64. ملاحظاتي پيرامون ماهيّت ولايتعهدي
  65. بررسي چند موقعيت
  66. موقعيّت دوم: دوران تلاطم سياسي و نياز به عامل توان
  67. موقعيت سوم: ناكامي در هدف و بازگشت به مواضع نياكان

 

 

[ چهار شنبه 11 فروردين 1395 ] [ 18:54 ] [ مریم محمدی ] [ ]


برچسب‌ها: دینداری
[ چهار شنبه 11 فروردين 1395 ] [ 18:49 ] [ مریم محمدی ] [ ]

معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دیدار کردند

 

 

معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی در آغاز سال جدید با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

1395/1/9 دوشنبه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی همزمان با شروع سال 1395 با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دیدار کردند.
در این دیدار گزارشی از مسائل مربوط به هر یک از حوزه های کاری معاونت ها ارائه و درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر شد
دیدارهای نوروزی تولیت آستان قدس رضوی


برچسب‌ها: شروع سال 1395 با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی
[ چهار شنبه 11 فروردين 1395 ] [ 18:26 ] [ مریم محمدی ] [ ]

جشنواره ای بزرگ و بین المللی

 

نمایشگاه های کتاب همواره در هر جامعه ای از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و توان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی هر کشور از آن ها یاد کرد.

1395/1/10 سه شنبه

به گزارش پایگاه ها اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، نمایشگاه های کتاب با مشارکت ناشران داخلی هر کشور در کنار ناشران برجسته کشورهای دیگر می تواند به عنوان جشنواره بین المللی کتاب شناخته شود.
سید عیسی؛ مسئول برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی نجف می گوید: نزدیک به 200 ناشر در این نمایشگاه شرکت کرده اند که از آن میان بیش از 150 ناشر از 8 کشور حضور دارند. این کشورها به ترتیب تعداد ناشران حاضر درنمایشگاه شامل لبنان، ایران، مصر، انگلستان، فرانسه، عربستان سعودی و سوریه می شوند.
بعد از لبنان با 78ناشر، ایران با حضور32 ناشر در رتبه دوم قرار دارد. و بسیار خوشحالیم
آستان مقدس رضوی به دعوت ما لبیک گفت و در این نمایشگاه برای اولین بار شرکت کرد.
وی می افزاید: بعد از اتمام هشتمین دوره نمایشگاه کتاب نجف، برنامه ریزی برای حضور بیشتر و با کیفیت تر ناشران به ویژه ناشران خارجی را شروع خواهیم کرد.
با توجه به استقبال و رضایت عمومی ناشران خارجی از این نمایشگاه، نظرات و دیدگاه های برخی از ناشران خارجی را در حاشیه این نمایشگاه جویا شدیم.
زهیر الشامی از انتشارات دار اسمار فرانسه می گوید: این اولین باری است که در این نمایشگاه شرکت کرده ایم. وسعت، نظم نمایشگاه و تعامل مسئولان نمایشگاه قابل توجه و ارزنده است. در حقیقت از اینکه در نمایشگاه های قبلی شرکت نکرده ایم پشیمانیم. امید است در سال های آینده آثار بسیاری در موضوع های؛ فلسفه، علوم، دین و... به واقع در حدود 350 عنوان کتاب در موضوعات مختلف ارائه کنیم.
ابو مهدی از انتشارات دارالتعارف لبنان نیز درباره نمایشگاه نجف می گوید: ما بیش از 100 عنوان کتاب در موضوعات دینی و فرهنگی و همچنین فرهنگ نامه های دینی متعدد را در این نمایشگاه ارائه کرده ایم.
همچنین سید محسن ناجی که از سوی آستان قدس رضوی در این نمایشگاه حاضر شده است، نمایشگاه نجف را این گونه ارزیابی می کند: این نمایشگاه با حضور این تعداد ناشر داخلی کشور عراق و ناشران خارجی، در کنار مزجع نورانی حضرت امیر علیه السلام فضای بسیار علمی و معنوی ایجاد کرده است. موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی به ویژه بنیاد پژوهش های اسلامی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی با همکاری اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی مشارکت فعالی در این نمایشگاه دارند. استقبال طلاب، دانشجویان، محققان و علاقه مندان قابل توجه است. به گونه ایی که با توجه به پیش بینی بازدیدکنندگان و مخاطبان نمایشگاه نجف اشرف، بسیاری از آثار علمی در روزهای نخست نمایشگاه با اقبال علاقه مندان روبه رو شد. همچنین با گفت و گوهای انجام شده با مسئولان عتبه مقدس علوی، قرار شد در قالب تفاهم نامه ای، عرضه و تبادل آثار بین بین دو عتبه انجام شود.
عبدالحسن وحید از انتشارات دارالنشر الجزایر نیز درباره این نمایشگاه می گوید: انتشارات ما در تنوع آثار، ناشر شناخته شده ای است، این اولین حضور ما در این نمایشگاه است. این نشان می دهد هرسال نسبت به سال گذشته ناشران بیشتری شرکت می‌کنند که نشان دهنده تحول و کیفیت بهتر نمایشگاه نجف است.
جواد یوسف از انتشارات دارالایمان مصر: ما هر سال در این نمایشگاه شرکت می کنیم. امسال نیز با بیش از 200 عنوان کتاب در موضوعات فرهنگی و اقتصادی و آثار متنوع دیگری شرکت کرده ایم.
محمد ماجد از موسسه انصاریان ایران نیز بیان می کند: موسسه ما در زمینه های علوم و معارف اسلامی به زبان های دیگر مثل انگلیسی، فرانسه، عربی و... آثار متعددی را منتشر کرده است. در این نمایشگاه نیز با بیش از 100عنوان کتاب شرکت کرده ایم.
عباس الشبرکه از انتشارات دارالطیاف القطیف عربستان سعودی نیز درباره حضور در نمایشگاه نجف می گوید: آثار ما بیشتر در زمینه خانواده و کودک و نوجوان است. ما در این نمایشگاه بیش از 150 عنوان کتاب در موضوعات مختلفی ارائه داده ایم.
لازم به ذکر است؛ در این نمایشگاه غرفه آستان قدس رضوی به برکت انتساب به حضرت ثامن الحجج
علی بن موسی الرضا علیه السلام و آثار ارزنده ایی که منتشر کرده است، مورد توجه و اقبال از سوی طلاب حوزه های علمیه، دانشجویان، محققان و همچنین مردم کشور عراق قرار گرفته است.


برچسب‌ها: سید عیسی؛ مسئول برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی نجف
[ چهار شنبه 11 فروردين 1395 ] [ 18:23 ] [ مریم محمدی ] [ ]

استقبال خادمان امام رضا(ع) از زائران در مبادی ورودی مشهد

 

مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام نوروز، از زائران بهاری بارگاه مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) در 4 ایستگاه مستقر در مبادی ورودی شهر مشهد استقبال می‌شود.

1395/1/3 سه شنبه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حمید حبیبی‌پور گفت: برای نخستین بار، همزمان با فرا رسیدن سال جدید، خادمان حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) از زائران نوروزی در ایستگاه هایی که در بزرگراه آسیایی جنب فروشگاه مرکزی نان قدس رضوی، ورودی نیشابور روبروی کمپ الغدیر، ترمینال مسافربری و ایستگاه راه آهن برپا شده اسقبال و پذیرایی می کنند.
حبیبی پور با بیان اینکه روزانه 40 هزار وعده صبحانه برای زائران تدارک دیده شده است، افزود: روزانه 10 هزار غذای متبرک نیز در این ایستگاه ها در وعده ناهار بین زائران توزیع می شود و علاوه بر این در طول روز نیز خدام حرم مطهر رضوی با اهدا نبات، نمک و برنج متبرک همراه با مراسم مدیحه سرایی از زائران حضرت امام رضا(ع) استقبال می‌کنند.
وی تصریح کرد: این طرح تا پایان روز ششم فرودین ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت یک میلیون و 500 هزار بسته شامل کیک و اقلام متبرک بین زائران توزیع می شود.
مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: خادمان امام رضا(ع) با حضور در اتوبوس ها، قطارهای مسافربری و فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد، دعوتنامه غذای متبرک
مهمانسرای حضرت را نیز به زائران تقدیم می کنند.

اسکان زائران
وی در ادامه اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده با سپاه امام رضا(ع) امکان اسکان رایگان زائران عزیز نیز فراهم شده است و هر شب 6 هزار وعده غذایی شام در مجتمع آیه ها واقع در بزرگراه شهید کلانتری، حسینیه امام خمینی(ره) واقع در چهارراه نخریسی و سالن شهدای غزه واقع در انتهای بلوار فدائیان اسلام توزیع خواهد شد.


برچسب‌ها: زائران بهاری
[ چهار شنبه 11 فروردين 1395 ] [ 18:13 ] [ مریم محمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.... السلام علیک یا سلطان خراسان... آن دل كه به ياد تو نباشد، دل نيست قلبى كه به عشقت نتپد جز گِل نيست آن كس كه ندارد به سر كوى توراه، از زندگى بى ثمرش حاصل نيست.. یا امام رضا مددی......................
نويسندگان
لینک های مفید
لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content



حذف لینک مخفی ما حرام بوده و عواقب اخروی خواهد داشت

 السلام علیک یا سلطان خراسان

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/3/23/1213017_607.mp3&autostart=1&autoreplay=0&showtime=1&volume=70&volumecolor=0xD4D40D&equalizercolor=0x000000&theme=violet" />

❊✺ (کد صوتی ولادت امام رضا(ع ✺❊

ذکر روزهای هفته
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد تقویم

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج